torsdag 12. juni 2014

Tur til Kolbergsetra/Skarragruvene/Dørsjø lørdag 14. juni

Feltutvalgets aktive og kunnskapsrike turleder Anders Hals skriver i invitasjonen til foreningens siste planlagte arrangement dette halvår: Frammøte ved bomkassa på Jungerveien (Ormåsen i Øvre Eiker) kl. 08.00. Alternativt inne ved Kolbergsetra et kvarter seinere. Derfra går vi vestover mot Skarragruvene og - etter hvert - Dørsjø. Vi går rundt hele Dørsjø til Jensrud i nordenden og skrår deretter av mot høyre og østover tilbake mot Kolbergsetra. Det kan tenkes at vi gjør noen avhopp fra det opprinnelig planlagte, men det får vi ta underveis og om folk vil.

Turen er lettgått. Det er et par steder noe bløtt, men jeg kommer uansett til å gå i joggesko. Turen er like mye en bli-kjent-tur som det er en fugletur, men ved Dørsjø - og kanskje mest i nordenden, er det en del veldig spennende våtmark hele Vestsida-området tatt i betraktning.

Jeg kommer til å dra med meg en kikkert, men teleskopet lar jeg bli liggende hjemme. Turen er satt opp til å vare til ca. kl. 12 eller i ca. fire timer. Jeg gikk runden her en dag i slutten av mai og da brukte jeg godt under to timer uten å sprenggå.
 
Vel møtt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar